Insändare i FP 140901

En fridsam lördag i Norberg

Jag var en av de som bemannade vår valstuga på lördagen. Strax efter klockan ett kom en polisbil och en polispiketbuss och stannade på torget. Självklart undrade vi vad som hade hänt, men strax förstod vi vad som var på gång. Sverigedemokraterna skulle valtala. Polisen spärrade av torget, och valtalaren, en riksdagsledamot, hade med sig egna vakter också. Man måste undra vad dom hade förväntat sig. Kravaller….eller rent av krig?

Döm av vår förvåning då ”riksdagsmannen” började att ösa okvädningar mot oss Socialdemokrater. Vi blev kallade både det ena och andra, bl.a jävla sossepampar.???! Där stod han och vrålade och skrek på/mot oss i en halvtimme.

Är detta vad vi ska behöva stå ut med?  Han var lika överladdad som en testosteronproppad Mike Tyson. Är detta den sanna bilden av en företrädare för Sd? Skall partiföreträdare stå i varsitt hörn på torget, kanske flera olika partier, tillsammans med ett 50 tal poliser, och skrika elakheter till varann ?

Nej, med skällsord bygger vi inte framtidens Norberg. Det gör vi bara tillsammans och med respekt för olika åsikter.

Olle Rahm
Ordförande Socialdemokraterna Norberg