Replik på Anita Lilja-Stenholms den 13 januari 2014

Dags att alliansen gör bokslut på två perioder av dålig jobbpolitik

Man har provat att ge till dem som inte behöver ha något (jobbskatteavdragen).
Man har provat att ta från dem som inte har möjligheter till egenförsörjning (arbetslösa)
Man har förvärrat för de som drabbats av sjukdom, man har sett till att dessa människor även hamnat i ekonomisk obalans.

Trots att alla experter avrått till fler jobbskatteavdrag, så kommer nu i ett desperat försök att blidka de sista som inte redan har insett att vi inte kan bygga ett hållbart samhälle med att ge till dem som har och ta från dom som inget har.

Nu är det dags att entlediga alliansen från tidernas sämsta jobbpolitik, trots åtgärder som skulle skapa så många arbeten kan vi idag bara konstatera att ingen av de profetissor som dom för ut spådde har get något. Det har även fått till följd att landet Sverige har tappat inom fler områden på grund av dessa felsatsningar.

Det känns mycket konstigt att lokala företrädare från allians partierna öppet kritiserar Löven och att han inte har täckning för sin/vår politik. Det går inte en dag utan att vi matas med misslyckanden från den förda politiken som alliansen levererat under snart åtta år. När alliansen tog över 2006 fanns det 1,5 miljoner människor i det alliansen kallade utanförskap och trots alla de åtgärder som man lovade skulle ge resultat så är det idag 1,6 miljoner i utanförskap. Om lokala företrädare för dessa partier vill göra gällande att man har haft en framgångsrik jobbpolitik ja då tror vi från LO att man borde ta en anställning som sagoberättare på något nattdagis.

LO-Facken i Norberg

Mikael Ladman, Transport