Verksamhet

Som medlem i Socialdemokraterna i Östersund har du möjlighet att engagera dig i frågor som är viktiga för dig t.ex att lära sig att skriva texter till insändare och motioner, driva frågan om en nattöppen förskola eller ett kulturhus. Eller kanske du tycker om att spela innebandy?

Politikutvecklingsgrupper. Just nu har vi två politikutvecklingsgrupper på gång där man kan diskutera aktuellt politikområde och sätta agendan för viktiga frågor i kommande valrörelse. Är du intresserad att delta, ring 063-778049 eller skriv till ostersund@socialdemokraterna.se Aktuella grupper för tillfället är:

Kultur, fritid och idrott och Ett Östersund för alla äldre

S-kvinnor Östersund har ett projekt för kvinnor på flyktingförläggningen i Grytan och jobbar ständigt för att öka jämställdhet och mångfald i vårt samhälle. Vill du delta, hör av dig till Eva Handmark tel. 070-511 69 76

Andra s-föreningar som man också kan ansluta sig till är Östersunds S-förening, Lit/Häggenås S-förening, Brunflo S-förening,     LO-fackens S-förening.

För ytterligare information kontakta: ostersund@socialdemokraterna.se

.

Sidan uppdaterades senast: 2016-11-23 11:31