Lokala valfrågor får ta större plats

Folkets Hus i Matfors, besöksnäringen i Njurunda och fler bostäder i Stenstan är bara några exempel på väldigt lokala frågor som fått en större plats i valrörelsen. Elva olika Socialdemokratiska föreningar har nu tagit fram lokala frågor som de vill driva efter valet, om de får Sundsvallbornas förtroende. Och Sundsvallsbornas engagemang för de lokala frågorna imponerar.

De elva föreningarna har tagit fram tre till fem frågor var som de vill driva efter valet. Frågorna har tagits fram genom möten med de lokala medlemmarna, genom dörrknackning och samtal med ortsborna i närområdet.

-   Det här är frågor som annars riskerar att viftas bort som småfrågor i valrörelsen. Samtidigt ser vi att det absoluta närområdet ofta är det som engagerar folk mest. Mina barns skola och vägen jag åker till jobbet är politik som berör mig direkt och som känns relevant. Under vår samtalskampanj det senaste året har vi fått in enormt mycket förslag på lokala förbättringar i Sundsvall som vi nu har tagit till vara på. Det stora intresset är både glädjande och imponerande. Jag är stolt över att vi som enda parti har lokala förslag hela kommunen, säger Roger Johansson, ordförande i Sundsvalls Arbetarekommun.

Områden som tagit fram egna valfrågor:

-   Liden/Holm

-   Centrala Sundsvall

-   Skönsberg/Haga

-   Njurunda

-   Stöde

-   Matfors

-   Alnö

-   Skönsmon

-   Norra Skön

-   Granloholm

-   Nacksta

Under helgen kommer Socialdemokraterna i Sundsvall även att sätta upp sina lokala valaffischer. Se bifogade filer.

Kontaktperson:

Roger Johansson, Ordförande Sundsvalls Arbetarekommun