Förstamajfirandet i Gustavsberg 2012

’Traditionsenligt’ firade Socialdemokraterna i Värmdö 1 maj vid Kyrkstallet i Gustavsberg.

Tyvärr blev vår tilltänkta huvudtalare Maryam Yazdanfar sjuk och av läkare förbjuden att använda rösten. Vilket givetvis inte är så lyckat och mycket tråkigt för en socialdemokratisk riksdagspolitiker på en dag som 1 maj…..

Arbetarekommunens ordf. Jacob Fritzell hälsade de ca. 200 åhörarna välkomna och lämnade över ordet till vårt oppositionsråd Lars Bryntesson som denna gång och med kort varsel fick tala mera övergripande ’rikspolitiskt’. Talade gjorde även Aurora Gullberg för ungdomslistan och Ingalill Westh, kommunfullmäktige.

Valda till årets entrepenörer blev

Gustavsbergs vårdcentral får pris som bästa företag i offentlig sektor. Vårdcentralen som under ledning av Kersti Ejeby under lång tid utmärkt sig som en av Stockholms läns bästa vårdcentraler, på flera områden den bästa. Här bedrivs både primärvård och egen forskningsverksamhet.

Porslinsmuseets vänner med Marianne Landqvist i spetsen får pris som årets ideell förening. Museet har oförtrutet kämpar för kulturen i allmänhet och porslinsmuseet i synnerhet. Efterporslinssamlingarna räddades kvar i Gustavsberg bidrar man nu aktivt till innehållet i museet.

Värmdö kooperativa hemtjänst blev årets bästa företagare och består av Charlotte Rosén, fem kvinnor och en man som tröttnat på kommunal stelbenthet och vill bestämma över sina egna arbetsvillkor. För att bättre kunna hjälpa äldre startade de första mars eget - tillsammans.

Se gärna flera bilder på Socialdemokraterna i Värmdö på Facebook

Sidan uppdaterades senast: 2012-05-01 16:40