AK:s höstmöte

AK startade upp höstsäsongen med ett möte i Bo Widegrens och Per-Olof Nilssons bostad i Löderup.

Som inledning fick vi beskåda Per-Olofs fantastiska konst. Vi fick se det omständiga och tidsödande arbetet med att trycka en kopparetsning. Det krävs ett bra tålamod för att förbereda tryckningen men resultatet blev fantastiskt.

Roger Jönsson redogjorde, efter sedvanlig öppnings ordning, för den framtida strategin för partiet inför hösten och kommande valarbete och om partikongressen 2013.

Medlemmar i olika kommittéer och utskott berättade om arbetet i sina respektive grupper. Det kan vara bra att höra om deras arbete eftersom det är lätt att mycket stannar inom den enskilda gruppen. Nu fick vi deras redogörelser och de fick tillbaka kommentarer och synpunkter som de ev. kan ha nytta av i framtida förhandlingar med andra partier.

Bo Widegren talade om sitt ”skötebarn”  motions-skrivarverkstaden. Det verkar att var en framgångsrik ide att samla flera deltagare till en motionsskrivar grupp för att få in fler synpunkter och vinklingar. Detta är ett bra tips till andra AK-föreningar. I de flesta fall sitter medlemmar hemma i sin kammare och skriver i enskildhet.

Till förtäringen kunde vi njuta, inte bara av Per-Olofs konst på väggarna, utan även Bo:s konst i form av hembakat surdegsbröd och hemlagad Havtornssylt bl.a.

Birger Tidman

Sidan uppdaterades senast: 2012-08-26 17:04