Ny SSU-klubb i Ystad

Ny SSU-klubb i Ystad tar form

Vi var många som kände oss nedslagna efter valförlusten 2010. Inte bara vuxna väljare utan också vi unga som hade hoppats på förändring, inte bara på riksnivå utan också på landstings- och kommunnivå. Tanken att acceptera ytterligare fyra år av borgerligt styre utan att engagera sig blev snabbt ohållbar. I våras kom idén om att starta en förening i Ystad, då vi redan hade fått reda på att den gamla klubben inte längre var aktiv. Efter det tog idén snart fart och efter samtal med SSU Skånes distriktssekreterare besökte två av oss i början av juli i år SSU Skånes sommarläger under en eftermiddag för att träffa människor från andra SSU-klubbar. Kort därefter inträffade de fruktansvärda händelserna i Norge vilket gjorde oss än mer beslutna om att återstarta en klubb i Ystad där unga socialdemokrater ska kunna samlas. Under augusti månad fortlöpte arbetet kontinuerligt med möten, besök hos de förtroendevalda och liknande. Årsmötet ägde rum på torsdagen den 8 september och då återupptog vi nya SSU:are verksamheten inom klubben. Sedan dess har arbetet inom klubben varit i full gång.
     Kanske känner du till någon som skulle vilja vara engagerad i SSU? Berätta för honom eller henne om den ”nya” klubben i Ystad! Kanske vill du som läser detta själv bli medlem i SSU? Vi behöver många medlemmar för att få en stor vidd utav åsikter, bakgrunder, åldersgrupper och liknande och därmed bli så nyttiga och effektiva som möjligt. Om frågor finns, tag gärna kontakt med någon utav oss på någon av de nedanstående mejladresserna.

Väl mött!

Adrian Magnusson: ad_de_94@hotmail.com
Zabina Hoff: zabina.hoff@live.se
Mathilda Nyström: mathilda.nystrom94@gmail.com

för den nya SSU-klubben i Ystads räkning.

Sidan uppdaterades senast: 2011-12-11 22:15