Thomas Lantz valfläsk

Nu steker borgerliga politiker valfläsk så det luktar lång väg. Finns det ingen högerpolitiker som kan hålla sig till sanningen? Jag blev bestört då jag läste Thomas Lantz svar på debattsidan 28 juli där han skriver att det nu är över 100 000 fler sysselsatta än 2006 när socialdemokraterna styrde.
Samma siffror använde sig Fredrik Reinfeldt av på SVT som visade sig vara helt felaktiga som sedan finansminister Anders Borg också erkände vara fel.
Arbetslösheten och utanförskapet har i stället visat sig ha ökat under dessa fyra år med alliansen vid makten. För vi ska väl räkna arbetslöshet på samma vis som borgerligheten och Thomas Lantz räknade under valrörelsen 2006 under socialdemokratiskt styre? Vi kan väl inte räkna på ett sätt när Socialdemokraterna styr med högern i opposition, och på ett annat sätt när högern styr och har misslyckats med "arbetslinjen" och med socialdemokraterna i opposition. Nu måste Thomas Lantz bestämma sig hur han vill ha det.
Under dessa fyra år har socialbidragen skenat iväg och kommunerna runt om i landet får betala. Kyrkan och Frälsningsarmén bidrar nu alltmer med mat till behövande. Vad har det blivit av vårt fina land Sverige som vi under lång tid byggt upp, under denna mandatperiod? Thomas Lantz kanske kan svara? Han försvarar ju alla fadäser och allt elände högeralliansen ställt till med.
Kent Wallin Ystad

Sidan uppdaterades senast: 2010-07-30 11:21