HBTs håller kvinnopolitisk cirkel under våren

HBT-sossarna bjuder in dig som medlem och är nyfiken på socialdemokraterna till tre avgiftsfria cirkelkvällar. Det räcker att bara vara nyfiken när vi träffas och tittar mer på socialdemokraternas kvinnopolitiska arbete. Vi tittar tillsammans bakåt och framåt, varje kväll medverkar en person med kunskaper, tankar och idéer kring sitt område.

22 mars Hon har varit i hela välden nu kommer hon till hbt-sossarna. Ingen kan som Anita Gradin berätta om hur kvinnorna varit spjutspetsarna inom partiet. Nu har vi en kvinnlig partiledare men vägen dit har varit lång och spännande.

11 april Den borgerliga regeringens politik riskerar att jämställdheten tar flera steg tillbaka. Delta i ett samtal med Elisebeht Markström, riksdagsledamot och medlem i hbt-sossarna.

3 maj Den här gången riktar vi in oss på framtiden. Vilka frågor skall vara aktuella 2010? Om detta har Nisha Besara ledarskribent på Aftonbladet många åsikter. Hon har också arbetat som politiskt sakkunnig för integrationsminister Jens Orback.

Alla träffarna är mellan 18.00 – 20.00

Läs mer i Programmet för cirkel i kvinnopolitik

Nyfiken? Anmäl dig nu till: mia.s@hbts.se Begränsat antal platser.

Lokal meddelas i samband med bekräftelsen