Pride fredagen den 4 augusti

Samhällsbyggnadsminister Mona Sahlin och Partisekreterare Marita Ulvskog lyssnar på RFSLs partiledardebatt som hölls på scenen i Pride House. Närvarande var också Leni Björklund coh flera riksdagsledamöter.

Även JustitieministerThomas Bodström ville vara med och tävla i "slå en spik för välfärden". LOs ordförande Wanja Lundby Wedin vann såklart.

Efter tävlingen samtalade Wanja och Tomas med ordförande för Stockholm Pride, Ulrika Westerlund.

Thomas Bodström inne i parken.

Wanja i tältet

Även denna dag arrangerade vi miniseminarier i tältet med Eric Sundström, chefredaktör på AiP, som moderator. Detta seminarium handlade om etnicitet och sexualitet - vad har det för beröringspunkter. deltog gjorde riskdagsledamöterna Maria Hassan och Maryam Yazdanfar samt landstingsledamoten Juan Cebrian. För mer information om vad som framkom så läs separata artiklar.

Vår moderator Eric Sundström lyssnar uppmärksamt.

Vice ordförande Mia Sundelin basar över tältet och dess innehåll.

HBT-socialdemokraterna tackade Eric Sundström för hans otroliga insats som moderator samtidigt som de även tackade Marianne Carlström för hennes insatser under sina 21 år i riksdagen och gruppledare för lagutskottet som har många HBT-frågor på sitt bord. Här med ordförande Martin Engman.

Imorron är det den stora dagen - PrideParade 2006. Vi hoppas på fint väder och mycket folk!!!