Internationella AIDS-dagen!

- Låt Världsaidsdagen vara en minnesdag för alla dem som har drabbats av hivviruset. Låt oss också göra dagen till en påminnelse om att viruset inte har försvunnit, utan fortfarande kräver handlingskraft från politiker och enskilda, säger Martin Engman, ordförande i Hbt-socialdemokrater.

Internationella Aidsdagen eller World AIDS Day är dagen då vi uppmärksammar ett av världens största problem i nutid. Epidemin som sedan 25 år nu har drabbat varje hörn av vår jord. Vare sig det gäller befolkningsgrupper i hårt drabbade Afrika eller enskilda personer i västvärlden så har aids definitivt ändrat på vår tillvaro.

Hiv och aids påverkar allas våra liv på ett eller annat sätt. Epidemin har nu funnits så länge att det finns vuxna människor som inte känner till hur världen var utan hiv och aids. Det behöver inte vara så. Världssamfundet har i de s.k. Milleniemålen lovat att stoppa aids framfart till 2015. World AIDS Campaign och World AIDS Day handlar just om det.

HÅLL LÖFTET-STOPPA AIDS!

Se vad som händer nära dig

Sidan uppdaterades senast: 2006-11-30 22:08

TopGallery