Nu samlar vi oss under ett tak och bildar HBT-socialdemokrater Sverige!

PRESSINBJUDAN

Stockholm den 27 juli 2008

Nu samlar vi oss under ett tak och bildar HBT-socialdemokrater Sverige!

Måndagen den 28 juli 2008 kl 17.00 skrivs det både hbt-historia och socialdemokratisk historia! Då inleds nämligen en konstituerande kongress som bildar den första partipolitiska nationella hbt-nätverket – HBT-socialdemokrater Sverige. Kongressen leds av Marita Ulvskog, partisekreterare (s) och Ulla Lindqvist, vice ordförande LO.

-       Det är fantastiskt att denna konstituerande kongress kommer till stånd efter år av arbete, redan 2003 kom den första motionen till HBTs i Stockholm, säger HBTs Stockholms ordförande Mia Sundelin

-       Äntligen kan vi med kraft driva en socialdemokratisk hbt-politik nationellt och internationellt och låta lokalföreningarna vara just lokalföreningar, säger HBTs Göteborgs ordförande Olof Svensson

-       Det är också skönt att veta att vi har rörelsen bakom i detta viktiga beslut och jag är så glad och stolt att ha Marita och Ulla som kongresspresidie, avslutar Mia Sundelin

Kongressen består av totalt 9 ombud från HBTs Stockholm och HBTs Göteborg och kommer att bilda HBT-socialdemokrater Sverige samt välja en interimstyrelse, anta stadgar och övrig formalia. Efter den formella delen kommer det att vara ett mingel där det finns möjlighet att träffa den nya styrelsen med flera.

När: Måndagen den 28 juli, kl 17.00

Var: Partistyrelsen, Sveavägen 68, i Stockholm

Ni är välkomna att närvara. För mer information och ackreditering ring Mia Sundelin på 0732-51 80 79 eller 070-755 44 23.

Sidan uppdaterades senast: 2008-07-27 15:44