Valet 19 september

Sverige går till val den 19 september 2010. I valet 2006 fick vi socialdemokrater sparken. Sverige fick en moderatstyrd regering. Vi har tagit väljarnas besked på allvar. Att vinna tillbaka väljarnas förtroende kräver att vi gör hemläxan ordentligt.

Vi är övertygade om att framgång kräver rättvisa. Och då menar vi både framgång för var och en och framgång för Sverige som land. Vi hbt-personer vet att att dela upp människor i A- och B-lag. Orättvisa är inte lösningen på Sveriges problem. Tvärtom. Ökade klyftor mellan människor gör Sverige till ett svagare land.

HBTs Sverige höll kongress och där antog vi ett hbt-politiskt program. Nu ska vi tillsammas med dig vinna tillbaka makten i kommuner, landsting och riksdag!

Detta betyder inte bara mycket arbete utan också många möjligheter att engagera människor omkring oss. Vi ska möta så många väljare som möjligt och prata om våra grundläggande värderingar.

Vi arbetar vidare med en poltik för rättvisa, kom med du med!
Sidan uppdaterades senast: 2010-08-10 08:39