Agera

Det finns många sätt att agera och aktivera sig. Ett första steg är självklart att bli medlem i Socialdemokrater för tro och solidaritet. Som medlem har man möjlighet att engagera sig i sin lokala grupp och driva viktiga politiska frågor tillsammans med andra troende socialdemokrater.

Om du redan själv tagit steget att bli medlem kan du beställa foldrar här på hemsidan för att värva dina kamrater - tillsammans kan vi bygga en rättvisare värld!

För att hålla dig uppdaterad om vad som händer i rörelsen samt vad vi tycker i olika politiska frågor kan du prenumerera på vårt nyhetsbrev, som då och då dimper ner i mailen. Här kan du klicka för att börja prenumerera på nyhetsbrevet! Du kan förstås också följa oss på Facebook, Twitter och Instagram, för att ta del av dagsaktuella frågor och aktiviteter. Du hittar oss på @trosolidaritet. Vår blogg är ett annat sätt att följa oss: blogg.trosolidaritet.se

Några andra konkreta saker du kan göra är att skänka pengar till vårt internationella solidaritetsarbete genom vår internationella fond, kontakta någon av våra styrelseledamöter eller lokala grupper med förslag på frågor att driva, skriv en motion till din lokala grupp, ditt distrikt eller till vår förbundskongress som hålls vartannat år - eller varför inte arrangera en studiecirkel eller ett möte om något ämne du tycker är särskilt viktigt.

Hör av dig till dina lokala företrädare för att få tips och råd om vad man kan göra!