Medlemsutbildningar hösten 2016

Studier

Höstens medlemsutbildningar är nu bestämda. Det handlar om medlemsutbildningens steg 1 och 2 i två. Datum och innehåll ser du nedan. Syftet med dessa två steg av medlemsutbildningen sammanfattas bra i studiematerialets inledning:

"Medlemmar som valt att delta i medlemsutbildningen ska få grundläggande kunskaper och ökad förståelse för Socialdemokraternas historia, värderingar och organisation, samt folkrörelsens betydelse som samhälls-förändrande kraft. Medlemmar ska få ökad insikt om Socialdemokraterna – Framtidspartiets vision och hur partiet kan utvecklas."

Förutom dessa två steg finns även medlemsutbildning steg 3 som arrangeras av partiet centralt. Mer info om den finner du på vår studieportal socialdemokraterna.abf.se.

8 oktober Medlemsutbildning steg 1
Höstens första medlemsetta hålls i Ronneby den 24 september. Ettan riktar sig till nya medlemmar eller medlemmar som ännu inte fått sin grundläggande medlemsutbildning. Vi börjar kl 09.00 och håller på till cirka 16.00. Anmälan görs via ABF Blekinge. Länk finns här.

22-23 oktober Medlemsutbildning steg 2
Höstens medlemstvåa kommer att hållas som ett internat under en lördag till söndag. Detta för att vi nu går lite djupare i alla ämnen men också för att det finns ett värde av att interagera med partivänner under en hel helg. Vi börjar kl 10.00 på lördagen och avslutar vid 14.30 på söndagen. Anmälan görs via ABF Blekinge. Länk finns här.

19 november Medlemsutbildning steg 1
Höstens andra medlemsetta hålls i Karlshamn den 19 november. Liksom den tidigare medlemsettan vänder denna utbildning till nya medlemmar. För er som går denna medlemsetta kommer det att finnas en tvåa att gå under våren 2017. Vi börjar kl 09.00 och håller på till cirka 16.00. Anmälan görs via ABF Blekinge. Länk finns här.

Sidan uppdaterades senast: 2016-05-19 14:50