Distriktskongress 2013

Det är inte ödet, marknaden och omvärlden som ska styra oss – det är vi själva!

"Under emellanåt stormande applåder, uppehöll sig Stefan Löfven framför allt kring jobb- och skolpolitiken, och den vacklande framtidstron i många borgerligt styrda, europeiska länder. Sverige är ett av dem, menade han. Här är skattesänkningar viktigare än att ge ungdomar ett värde, en bra utbildning och ett jobb."

Lördag 27 april, samlades 212 ombud till Distriktskongress 2013. I år hälsade vi särskilt vår partiledare Stefan Löfvén välkommen. Citatet ovan, är från Löfvéns tal, och så som bland andra tidningen Sydöstran refererade det.

Distriktskongressen valde ny distriktsstyrelse för Socialdemokraterna i Blekinge. Nu är det Heléne Björklund,  kommunalråd i Sölvesborg och ledamot i partistyrelsen, som leder partiarbetet i länet.

Heléne Björklund Sölvesborg

Bland övriga ledamöter och ersättare i distriktsstyrelsen, finns Malin Norfall (Ronneby) och Sara Rudolfsson (Olofström).
I verkställande utskottet (VU)  sitter nu också  Kalle Sandström, Karlskrona, som vice ordförande (nyval) samt Per-Ola Mattsson, Karlshamn (omval).

Läs mer om distriktskongressen i tidningen Sydöstran, på sid 2 och 3 samt på ledarplats.

Är du intresserad av handlingarna till Distriktskongressen, finns dom här:

Verksamhetsberättelse 2012

Förslag till stadgeändring

Motioner och Utlåtanden

Valberedningens förslag

Erlandermedalj Utdelning på distriktskongress 2012

Ögonblicksbild från Distriktskongress 2012, Utdelning av Tage Erlanders hedersmedalj.
Till Åsa Håkansson, Karlskrona. Karin Lindqvist, Mörrum. Elsa Olsson, Bräkne-Hoby.

Sidan uppdaterades senast: 2013-03-21 13:47