Vem är svensk?

(eller Hur tacklar vi de odemokratiska krafterna i vår demokrati?)

Välkommen till årets Ernst Wigforss-seminarium. Förutom utdelning av årets Wigforsstipendium medverkan av:

Ståuppkomikern Soran Ismail
SSU:s förbundssekreterare Ellinor Eriksson

Soran Ismail är standup komikern som hamnade mitt upp i SD skandalen då han filmades när han en sen natt tog diskussionen med några av deras blivande riksdagsledamöter. Nu kommer han till Ernst Wigforss seminariekväll för att med hjälp av en god portion humor ge sin syn på vad som händer och sker i landet Sverige.

Ellinor kommer från Valbo utanför Gävle, men bor nu i Stockholm och arbetar som förbundsordförande för SSU. Ellinor vill att SSU ska vara en organisation som samlar unga människor och som får dem att växa och förändra samhället. Frihet, jämlikhet, solidaritet är grunden för hennes engagemang. Och att ha sjukt kul!

Tag med en granne eller en arbetskamrat till en djupt allvarlig men också rolig kväll i Ernst Wigforss anda!

Dag: Onsdag den 30 januari
Tid: kl. 19.00
Plats: Kongressalen, Folkets Hus, Olof Palmes plats
Fri entré från kl. 18.00, först till kvarn gäller.

Frågor: Eva Olofsson, 031-339 63 07 eva.olofsson@socialdemokraterna.se

Arrangörer: Ernst Wigforss stipendiefond, ABF Göteborg, Socialdemokraterna i Göteborg, SSU Göteborg, LO Göteborg

Sidan uppdaterades senast: 2013-01-21 13:13