Politisk sekreterare sökes!

Vi söker en politisk sekreterare

Vill du vara med och forma Sverige?

Socialdemokraterna i Halland söker en politisk sekreterare på 100 %.

På partidistriktet kommer du arbeta tillsammans med en ombudsman som har strategiskt ansvar för organisationen. Eftersom det är en liten arbetsplats krävs att personalen hjälps åt med förekommande arbetsuppgifter. Placering i Halmstad. Resor i tjänsten förekommer.

Du kommer arbeta som politiskt stöd för våra riksdagsledamöter. Du skall biträda ledamöterna i att ta fram underlag i politiska frågor, skriva artiklar, bevaka media och andra aktiviteter kopplat till att kommunicera nationell politik med koppling till Halland.

Du kommer att arbeta nära våra riksdagsledamöter och de aktörer de är intresserade av att bygga relationer med. I de arbetsuppgifterna ligger att utifrån riksdagsledamöternas uppdrag i riksdagen och andra engagemang i politiken jobba för att föra ut politiken i media i Halland. Du skall biträda ledamöterna i att ta fram underlag, motioner, interpellationer, anföranden och andra aktiviteter. Du skall vara behjälplig i att formulera ledamöternas debattartiklar och kunna skriva svar på andras debattartiklar. Du skall även i övrigt ta fram kvalificerade faktaunderlag för riksdagsledamöternas arbete. Arbetet innebär kontakter med nyhetsredaktioner.

Arbetet är omfattande och kräver att du är flexibel och strukturerad. Arbetet innebär oreglerad arbetstid samt perioder med hög arbetsbelastning. Vi söker dig som har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kan hålla flera bollar i luften samtidigt. Du ska ha kunskap om socialdemokraternas partiorganisation och vi ser det som mycket meriterande med erfarenhet från valrörelser.

Körkort och tillgång till bil är meriterande. Att du delar arbetarrörelsens värderingar och har som drivkraft att utveckla Sverige ser vi som en självklarhet. Som del i urvalsprocessen kommer du få göra ett skrivprov.

Krav:

Du ska ha högskoleutbildning inom relevant område så som media och kommunikation eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.

Stresstålighet och erfarenhet av att ha arbetat under tidspress.

Djupa kunskaper om svensk politik och samhällets institutioner.

Självgående

Meriterande:

Kunskap i något av följande dataprogram: Excel, Photoshop och InDesign.

Du har lätt för att bygga upp förtroenden och att trivs i sociala sammanhang med vitt skilda människor.

Tillträde snarast.

Lön enligt överenskommelse.

Skicka din ansökan senast 12 februari med cv, personligt brev och två referenser till kajsa.aldstedt@socialdemokraterna.se.

Sista dag för ansökan är 12 februari

Facklig kontakt Katarina Norgren på Handelsanställdas förbund avd. 3 på nr 010-450 81 70

Sidan uppdaterades senast: 2017-01-11 11:07