Taggade för val!

Helgen den 22-23 mars samlades Socialdemokraterna i Kronoberg i Alvesta för sin 92:e distriktskongress. 199 ombud från länets alla kommuner.

Temat på kongressen var jobben, skolan och sjukvården. Efter att vi har sett att skolor gått i konkurs och nu senaste att små barn tvingats äta knäckebröd och vatten till frukost på Hälsans förskola är vi socialdemokrater arga, upprörda och bestörta. Ett gemensamt och samlat uttalande från kongressens all 199 ombud handlar om det är dags att stoppa vinstjakten i skolan.

Monica Haider, distriktsordförande från Älmhult, fick nytt förtroende som ordförande samt att hon valdes som ny två på riksdagslistan, då Carina Adolfsson Elgestam valt att lämna riksdagen.

Under eftermiddagen på lördagen så knackade ett hundratal Sossar dörr i Alvesta. Detta ledde till över 500 knackade dörrar och ett antal nya medlemmar.

Gäster på distriktskongressen var Anna Hedh från europaparlamentet och Mikael Damberg. Mikael talade och svarade på frågor om våra prioriteringar inför valet. – Jobb, skola och omsorg är våra prioriterade frågor, menade Mikael Damberg.

Han berömde Socialdemokraterna Kronobergs arbete med att värva nya medlemmar, S i Kronoberg har växt med 121 nya medlemmar under 2013. Avslutningsvis så delade Mikael Damberg och Monica Haider ut Brantingmedaljer till Per Elgestam, Uppvidinge, Ingegerd Andersson, Moheda, Stig Josefsson, Växjö och Ingemar Lagerkvist, Strömsnäsbruk

Socialdemokraterna Kronoberg lämnade kongressen samlade, enade och redo men också oerhört taggade för valrörelsen under supervalåret.

Sidan uppdaterades senast: 2014-03-24 16:24