Många fler än 99 idéer för ett ännu bättre Norrbotten

När vi  Socialdemokraterna i Norrbotten, bestämde oss för att lyfta vår  gemensam vision om ett framgångsrikt Norrbotten då var det självklart att det var norrbottningarnas röst vi ville höra. Därför bjöd vi in alla i hela länet att berätta om just sina idéer för hur Norrbotten kan bli ett ÄNNU bättre län att leva i. Vi tror att framgång och framtidstro  skapas genom att investera i fler jobb och en bättre skola. Politiken måste alltid blicka framåt mot det samhälle vi vill skapa i morgon.

Vi fick många fler  än 99 idéer genom vår Faceboksida, via webbenkät, åsiktsväggar och de foldrar som vi delat ut i hela länet. Det blev sammantaget en lång lista med idéer om hur norrbottningarna vill förverkliga sina drömmar och ett ännu bättre Norrbotten. Aktiviteterna med insamlingen av alla goda förslag och idéer har också gett oss många viktiga samtal och bidragit med tankar , åsikter och alldeles särskilt -  inspiration inför vårt arbete att forma ett program för Norrbotten inför valet 2014.

Här finns samtliga idéer samlade och sorterade under rubriker och viktiga samhällsområden
- idéer som naturligtvis kommer  att finnas med då vi i höst startar arbetet med program för ett ännu bättre Norrbotten.

Sidan uppdaterades senast: 2013-06-25 11:41