Distriktskongress 08

Den 12-13 april 2008 samlas 250 socialdemokrater från hela länet till distriktskongress i Haparanda. Sammanlagt - med gäster och distriktsstyrelse -  är det över 300 personer som kommer att ägna helgen åt diskussioner kring politik och framtid i Norrbotten. En stor del av de gemensamma diskussionerna kommer att ägnas åt de över 70 motioner som kommit in till årskongressen.

Lördag eftermiddag genomförs också  tre parallella seminarier under rubrikerna:

• Region Norr-möjligheter och problem
  • Global uppvärmning och förnyelsebar energi
  • Hur ska välfärden betalas?

Kongressombuden kommer också bla behandla frågan om eventuell regionbildning i norr. Vid sidan av sedvanliga kongressförhandlingar ska vidare frågor som vikten av medlemsvärvning och fortsatt utveckling av facklig politisk samverkan att lyftas och diskuteras.

Partistyrelsens gäst vid distriktskongressen 2008 är partisekreterare Marita Ulvskog som talar för kongressen söndag 13 april kl 10.00.

Ur dagordningen:
Kongressen öppnas lördagen den 12  april kl 13.00 med  kulturinslag och tal av partidistriktets ordförande Kristina Zakrisson.

Seminarier, lördag 12 april kl 15.00 -16.00

Tal Marita Ulvskog, söndag 13 april kl 10.00

Seminarier och kongressförhandlingar är öppna för media och intresserad allmänhet.

Välkommen!

Kongressförhandlingarna med uttalanden och beslut kommer fortlöpande att kunna följas via länkarna på denna sida.

För information:
Carina Sammeli