Nu kör vi slutspurt som valupptakt!

Hej alla partivänner över hela länet!

Nu är det bara någon dag kvar till valdagen och jag vill passa på att tacka alla er som på något sätt aktivt deltagit i någon av alla de valaktiviteter vi hittills genomfört över länet.

Bland det viktigaste vi gör  det här supervalåret 2014 är samtalen.

Vi vet att det är samtalet med väljarna som kommer att avgöra valen 2014. Vi vet också att samtalet gör att människor blir nyfikna och i stor utsträckning vill ha mer information och väljer att bli medlemmar.

Därför är det glädjande att vi i Norrbotten hittills genomfört snart över 10 000 (!) registrerade samtal. Det är en bra bit från det uppsatta målet men ändå ett kvitto på ett fantastiskt arbete och engagemang bland alla er  medlemmar i länet. För att bättre kunna registrera och följa upp samtalen är ett viktigt verktyg SAPPEN. Genom att registrera samtalen i SAPPEN ökar vi inte bara möjligheterna att vinna valen 2014 – vi lägger också grunden för framtida valsegrar. Om du inte laddat ner appen be gärna någon av kamraterna i din närhet om hjälp att ladda ner valverktyget i din telefon eller hör av dig till ak eller distriktsexpedition.

Men för valseger nu och i höst behövs ALLA insatser – ända fram till vallokalerna stänger. Så fortsätt med allt: ringande, dörrknackning, samtal och flygbladsutdelning på gator och torg och påminnelser om vikten av att rösta i EU-valet! Och ta gärna med grannar och vänner till vallokalen på söndag 25 maj!

Än en gång: ett stort TACK  till er alla – era insatser är ovärderliga för partiet och våra förutsättningar att bygga en stark socialdemokratisk politik för jobb och utveckling i Norrbotten, Sverige och Europa!

Varma valhälsningar

Karin Åström