För fortsatt utveckling och en levande folkrörelse

Distriktskongressen  2015 genomförs 18-19 april i Kiruna. Då samlas där omkring 260 Socialdemokrater från hela länet tillsammans med inbjudna gäster. Årets tema ”För fortsatt utveckling och en levande folkrörelse i Norrbotten”  -är också kongressens och ombudens stora arbetsuppgift. att utifrån valanalys och gemensammma diskussioner lägga grunden för framtidens socialdemokrati och folkrörelse i Norrbotten.

-Utifrån synpunkter och förslag från lördagens seminarier och workshops kommer en framtidsinriktad  handlings- och kommunikationsplan att formas. Det säger distriktsordförande Karin Åström som i samband med årets distriktskongress lämnar vidare ordförandeklubban.
På lördagen håller också årets gäst från partistyrelsen – civilminister Ardalan Shekarabi – sitt tal till kongressen och dagen avslutas med att kongressen väljer ny distriktsordförande eter Karin Åström som nu lämnar vidare ordförandeklubban.

Under söndagen är det sedvanliga årsmötesförhandlingar med behandling av de över 40 motioner som inkommit till årets kongress och val av bl a ny distriktsstyrelse.

-Satsningen på det öppna gemensamma samtalet om viktiga förändringar och utvecklingsarbeten inom Socialdemokratin och politiken i – och för -  Norrbotten måste ses som en kraftsamling och kick off för framtidsarbete och valseger 2018, säger Karin Åström i sin välkomsthälsning till distriktskongress 2015.

Från den här sidan finns samtliga handlingar till distriktskongressen och sidan kommer fortlöpande att kompletteras med information inför kongressen.

Samtliga handlingar                                    Programblad

Sidan uppdaterades senast: 2015-03-19 14:59