Aktivera dig

Här kan du bli medlem i Socialdemokraterna

Intresseanmälan finns längst ner på sidan. Det går också bra att anmäla sig via sin Arbetarekommun. Du hittar kontaktuppgifter här.

Studier 2016

Socialdemokraterna är inte bara ett politiskt parti, vi har också ambitionen att bygga en stark folkrörelse. I det arbetet, menar vi i distriktsstyrelsen, att studier måste ha en central roll. Studieplanen är, som du kommer att kunna se, uppbyggd på två huvudsakliga spår:

Medlemsutbildning

För att kunna bli den levande folkrörelse vi vill, måste våra medlemmar ha rätt till en bra grundutbildning. En bra medlemsutbildning är inte bara fundamentet i en stark folkrörelse, det är också en garant för att vi i framtiden ska kunna rekrytera nya förtroendevalda.

Medlemsutbildning steg 1 – S1

• Mjölby – externat 29-30/10
  • Yxnerum – internat 26-27/11

Medlemsutbildning steg 2 – S2

• Mjölby – externat 29-30/10
  • Norrköping – externat 12-13/11

Ledarutbildning för förtroendevalda

För att kunna bli den levande folkrörelse vi vill, måste vi se till att våra företrädare bottnar i en bra ledarskapssyn, och blir rustade för sina uppdrag. Det kan handla om ordförande i såväl arbetarekommunen som i kommunfullmäktige. Det kan handla om såväl partidistriktets revisorer som våra förtroendevalda i regionen. Vår viktiga utmaning blir nu att fundera över hur vi kan hjälpas åt att genomföra den ambitiösa planen, och där hoppas jag att du vill vara med och bidra!

Ledarskapsutbildning del 2

• Boxholm 22/10