Partikongressen 2005

– En östgötsk framgångssaga!

Det har varit en kongress fylld med politik, ideologi och idéer för framtiden. Delegationen från Östergötland har haft en lyckad kongressvecka och lyckats få gehör för alla våra förslag.

– Utifrån våra uppsatta målsättningar måste jag säga att vi lyckats väldigt bra, säger Berndt Sköldestig. Vi åkte ner till Malmö med idéer som utgår från människors vardag. Det är glädjande att kongressen lyssnat på våra yrkanden och motioner – vi har helt enkelt fått igenom allt vi hade förutsatt oss, fortsätter Berndt Sköldestig

Kongressen har uttryckt en tydlig politisk vilja att bygga en bro till framtiden – till en framtid där alla ska med. Med förslag kring könsneutrala äktenskap, flexibel barnomsorg, kulturpolitiskt rådslag och lokal arbetsmarknadspolitik har kongressen och socialdemokraterna tagit ett steg framåt för tillväxt, välfärd och en hållbar utveckling.

– Vi har under den gångna veckan lagt fast en tydlig färdriktning. Till skillnad från högeralliansen står vi för en kraftfull politik som ser till att ingen hamnar utanför. Ett exempel på det är beslutet om en allmän tandvårdsförsäkring, avslutar Berndt Sköldestig.

Sidan uppdaterades senast: 2006-03-29 10:10

TopGallery