Sommarhälsning

Solen skiner, gräset är grönt och vi längtar ut till engångsgrillarna, badbollarna och en tillvaro under solglasögon, parasoll och solkräm. Semestertiderna närmar sig, även för redaktionen på sjukvard.nu. Vi går ner i sommartempo vilket innebär att vår hemsida kommer att uppdateras mindre frekvent under juli månad. En sida som däremot aldrig sover är socialdemokraterna.se kika gärna in där för uppdateringar om socialdemokratisk politik i sommarsverige.

Vi vilar upp oss inför den kommande valrörelsen – mer spännande än någonsin. Efter en snabb kik i landstingshuset misstänker vi att våra politiska antagonister såväl som koalitionspartners också har för avsikt att ladda batterierna inför höstens kamp om väljarnas gunst. Men ingen sommar utan riktigt bra sommarläsning i hängmattan. Vilka böcker vi själva laddar är förstås valtaktiska hemligheter men vi vill gärna dela med av lite boktips till våra politiska vänner och kombattanter. Under juli månad kommer vi därför med ojämna mellanrum att i en liten följetong släppa sommarläsningstips. Dessa hittar du under nyhetsarkivet. Vi börjar med en gång med Marie Morell, gruppledare för moderaterna.

Trevlig sommarläsning önskar redaktionen på sjukvard.nu!

Gå till vårt sommarboktips till Marie

Gå till del 2, sommarboktips till Björn Grip (v)

Gå till del 3, sommarboktips till Levi Eckeskog (kd)

Gå till del 4, sommarboktips till Agneta Nicklasson (mp)