Välkommen till www.sjukvard.nu

Välkommen till socialdemokraternas hemsida om hälso- och sjukvårdspolitik och landstingspolitik i Östergötland! Här skriver vi om vår syn på aktuell landstingspolitik såväl som på sjukvårdens mer långsiktiga utmaningar. Du hittar handlingsprogram, artiklar, pressmeddelanden och mycket mera.

Sidan är numera sammanbyggd med Socialdemokraterna i Östergötlands hemsida, men kommer även fortsättningsvis att gå att nå med direktlänken www.sjukvard.nu.

I landstinget sitter vi just nu i opposition. Vi slåss trots det för en hälso- och sjukvårdspolitik som är långsiktig, ger vård efter behov och inte efter plånbok eller länsdel samt inte minst sätter patienten i centrum. På hemsidan kan du också läsa en presentation av våra landstingspolitiker.

Vi håller nu på och funderar på hur vi behöver utveckla och förändra vår hälso- och sjukvårdspolitik, till att börja med inför valet 2010. Där är vi väldigt intresserade av att få ta del av dina synpunkter. Vad tycker du om vården? Vad är viktigast att det fungerar bra, vad är dåligt idag och vad behöver vi tänka mer på? Hör av dig med dina synpunkter till socialdemokraterna@lio.se

2008-03-03 10:50

TopGallery