Regional handlingsplan

Socialdemokraterna är nu med och styr i samtliga 13 kommuner i Östergötland samt regionen och landet. Därmed har vi stora möjligheter att påverka framtiden och genomföra mycket bra politik för våra invånare.

Som en del i arbetet att se framåt har distriktsstyrelsen och ordförande i länets Arbetarekommuner tillsammans arbetat fram en regional handlingsplan för Östergötland. Handlingsplanen kommer fungera som en röd tråd genom allt arbete vi gör runt om i länet. Vårt mål är att genomföra så mycket bra politik att väljarna ser att vi levererar.

Men vi slutar inte med en valvinst 2018, vi ser längre fram än så. 2020 ska Sverige har Europas lägsta arbetslöshet och i Östergötland ska vi visa vägen med alla våra socialdemokratiskt styrda kommuner. Vi ska ut och träffa väljare, prata med folk på torgen och genom dörrknackning, förkovra oss i studier och vara tydliga i våra budskap. Det är Socialdemokraterna som är framtidskraften i svensk politik.

Här kan du läsa remissen på den handlingsplan som är utskickad till länets Arbetarekommuner.

Har du några synpunkter vänligen kontakt din Arbetarekommun.

Sidan uppdaterades senast: 2016-03-03 15:39