(S) testar ny kampanj-app

Socialdemokraterna i Stockholmsregionen testar just nu en kampanj-app inför valet 2014. (S)appen, som den kallas, har utvecklats av Socialdemokraterna i Stockholmsregionen för att engagera fler medlemmar att knacka dörr och prata med väljare. (S)appen testas för första gången i maj under partiets skolkampanj.

Det personliga samtalet är överlägset för att övertyga väljare. Med (S)appen ska fler medlemmar engageras att knacka dörr och föra samtal med väljare. I (S)appen registreras din insats, du ser hur många samtal du har genomfört, din totala samtalstid samt hur många medlemar du har värvat. I appen ser du det gemensamma målet för antal förda samtal i regionen och kan följa hur stor din insats är för det totala antalet.

Med (S)appen får valarbetare stöd för samtal genom en samtalsguide där väljaren får tycka till om politiska förslag och svara på enkätfrågor. Genom att skicka in kontaktinformation kan sedan samtalet följas upp och valarbetaren kan även registrera nytt medlemskap på plats.

(S)appen är en prototyp från PR-byrån Great Beyonds modulbaserade plattform för dialog och gräsrotsaktivism och går att laddas ned på www.sappen.se.

För mer information, vänligen kontakta:
Lisa Hedin, kommunikationschef, Socialdemokraterna i Stockholmsregionen
E-post: lisa.hedin@socialdemokraterna.se