Lokala Första maj arrangemang

Här hittar du alla lokala arrangemang i Stockholms län på 1 maj.

Haninge

09.00, samling Eskilsparken, Handen Frukost, plakatmålning, musik och uppställning.10.30, avmarsch. 11.00, möte Poseidons torg och/eller Kulturhuset. Talare Åsa Westlund, riksdagsledamot och Meeri Wasberg, Kommunstyrelsens ordförande. Musikunderhållning med Tommy Rådström. Ansiktsmålning för barnen. 12.30, buss avgår till Humlegården

Högdalen

Samling i Högdalens centrum kl.11.15 utanför Coop med tal av Karin Gustafsson, Arhe Hamednaca och Rebin Kamal

Nacka

11.00, sedvanligt 1 maj-firande i Fisksätra på torget i centrum. Talare, riksdagsledamoten Matthias Tegnér. Dessutom talar Nackas kommunalråd i opposition Khashayar Farmanbar, SSU:s ordförande Andreas Andersson samt S-kvinnors ordförande Gunnel Nyman Gräff. Det kommer att finnas fika och lättare förtäring.

Salem

10.00, traditionellt firande i Skönviksparken där vi bjuder på korv ,kaffe och läsk och lyssnar på tal av riksdagsledamot Azadeh Rohajan  och Arne Närström, oppositionsråd.

Sundbyberg

10.00, tåget avgår från Folkets hus. 10.30, samling i Tornparken. Huvudtalare, Carin Jämtin, partisekreterare. Övriga aktiviteter är hoppborg och ponnyridning för barn mm i Tornparken.

Södermalm

12.00 Agitationsmöte på Bysistorget. Tal av Britten Lagerkvist Tranströmer och Tobias Lundin Gerdås

Tyresö

11.00, samling vid Ica Ringen, Granängsringen. 11.15, avmarsch mot centrum och Forelltorget. 11.35 möte i Träffpunkten, Tyresö centrum, Huvudtalare, Ann Linde, Statssekreterare inrikesdepartementet. Musik underhållning med Sanna Carlstedt.

Täby

11.00, samling i Åkerbyparken. Huvudtalare, Emma Lennartsson, statssekreterare.

Upplands-Bro

10.30 -12.00, traditionellt firande i Dagcentralen Bro med tal av Camilla Janson, Olame Solange Bayibsa, Per Hellman och Kristian Cronsell. Bussen avgår sedan till Humlegården från Bro centrum kl. 12.30 och från Kungsängens station kl. 12.40.

Vallentuna

10.00, samling Vallentuna Torg. Talare, Emma Lennartsson, statssekreterare, Jaana Tilles, OP-råd, Petter Mähler, ordförande.

Österåker

09.00 - 10:40, familjefrukost med plakatmålning, tal och sång i Folkets Hus. 11:00, avmarsch från Storängstorget, Åkersberga. 11:30, tal av Ann-Christine Furustrand, oppositionsråd, William Skogh, ordförande SSU, Nille Thorsell, LO-facken. Musikunderhållning av Amanda och Kalle.

• dela på facebook
  • dela på twitter