Stockholms arbetarekommun

Tidsramar och instruktioner inför ombudsvalet till partikongressen:

1. Uppdatera kontaktuppgifter
    För att underlätta röstningen behöver vi ha ditt mobilnummer och din e-postadress registrerad i vårt medlemsregister. Anmäl eventuella ändringar via e-post till medlemsregistret@stockholm.socialdemokraterna.se eller via telefon till 08-791 11 20.
  2. Betala medlemsavgiften för 2016
    För att vara röstberättigande måste du ha betalat medlemsavgiften för 2016 senast 18 november. Kontakta 08-791 11 20 vid frågor om medlemsavgiften.
  3. Rösta, 2 – 16 december
    Rösta på de kandidater du vill ska företräda Stockholms arbetarekommun i kongressen. Valet pågår mellan den 2 och 16 december. Även denna gång kommer omröstningen att genomföras via webben. Webbadressen till röstningssidan är https://sap-stockholm.easyvote.se/
  4. Kandidatpresentationerna hittar du via röstningssidan.

Valkretsar och ombudsfördelning

Arbetarekommunen delas in i 7 valkretsar. 6 av valkretsarna dras enligt samma gränser som de kommunala valkretsarna och medlemmen röstar i den krets där den bor. Huvudmedlemmar med folkbokföringsadress utanför Stockholms stads kommungränser tillhör valkrets nummer 7.

• Valkrets 1: Södermalm-Enskede, 5 ombud
  • Valkrets 2: Bromma-Kungsholmen, 2 ombud
  • Valkrets 3: Norrmalm-Östermalm-Gamla Stan, 3 ombud
  • Valkrets 4: Östra Söderort, 4 ombud
  • Valkrets 5: Västra Söderort, 3 ombud
  • Valkrets 6: Yttre Västerort, 3 ombud
  • Valkrets 7: 3 ombud

Support och alternativa röstningssätt
Önskar du hjälp med röstningen kommer du att ha möjlighet att rösta på Sveavägen 68 varje vardag under valperioden kl. 9.00 – 18.00 samt tidigare och senare tider vid föranmälan. Telefonsupport ges kl. 8.30 – 22.00 på nummer 08-7911130 samtliga dagar under valperioden. Observera att du med hjälp av expeditionen kan rösta utan egen tillgång till mobiltelefon eller dator.

Motionsstoppet för motioner som ska skickas till partikongressen var den 10 augusti. Motionerna behandlades på representantskapet 22-23 oktober.

• dela på facebook
  • dela på twitter