Jämlikhet och sammanhållning

Ansvariga: Lawen Redar och Anders Österberg
kontakt: framtidsstaden@socialdemokraterna.se

Utgångspunkter:

Något håller på att gå sönder i Stockholm. De senaste decennierna har ojämlikheten ökat. Resultatet blir att vi inte kan ta vara på alla de potentiella resurser som finns i staden för att vi inte ser dem och att vi låter människor växa upp utan möjlighet att ens få drömma.

För oss är arbetet mot klassklyftor centralt. Samtidigt ser vi hur även andra förtryck biter sig fast. Förtryck baserade på kön, etnicitet, kulturell härkomst sexuell identitet och så vidare. Av en modern socialdemokrati krävs tydliga framtidsreformer för ökad jämlikhet och möjligheten till individuell frihet. Men det handlar också om sammanhållning, att skapa en gemenskap som omfattar alla oss som bor och verkar i den här staden.

Under rubriken tas frågor om klassklyftor, segregation, generell välfärd, trygghetsfrågor, samhällsservice, skola/förskola, fattigdomsbekämpning, rasism, diskriminering förortsutveckling och liknande upp.

• dela på facebook
  • dela på twitter