Möte nya medlemmar

Tisdag 6/5 möte för nya medlemmar och intresserade.

Är du trött på att se hur så mycket av det vi byggt upp tillsammans raseras?

Är du chockerad över hur klyftorna i samhället växer?

Blir du ledsen över försämringarna av A-kassan, miljön, åldringsvården?

Är du orolig för att samhällsgemenskapen håller på att upplösas?

Vill du göra någonting åt det?I så fall finns det skäl för dig att arbeta aktivt för socialdemokraterna.

Den 6:e maj ordnar Södersossarna ett informationsmöte

för dig som nyligen har blivit medlem och för dig som ännu funderar på saken.

Du är välkommen till möte om den socialdemokratiska verksamheten på Södermalm, Gamla Stan, Reimersholme och Sjöstaden.

Tid: Tisdagen 6 maj kl. 19.00 – ca 20.00

Plats: Bengt Ekehjelmsgatan 1 B (hörnet Swedenborgsgatan)

Vägbeskrivning

På mötet får du veta hur du aktivt kan arbeta för att motverka de orättvisor och försämringar som sker. Du kommer att träffa några av våra politiska företrädare och få information om socialdemokraterna på Söders politiska intressegrupper.

För anmälan och/eller frågor, slå en signal eller skicka ett e-brev till:

Kristina von Engeström 070-17 55 162

Anders Göransson 0768-44 87 88

Mer information hittar du på vår hemsida www.socialdemokraterna.se/sodersossar

Du är alltid välkommen till Medborgarplatsen lördagar mellan 12 och 13 om du vill träffa en Södersosse.

Som medlem kommer du att tillhöra en lokal socialdemokratisk förening/kvinnoklubb, som verkar där du bor. På Söder finns även grupper/nätverk, där vi samlas och diskuterar särskilda politiska områden, som Arbetsmarknad / Fackligt / Integration, EU / Internationellt, Jämställdhet, Stadsmiljö / Bostäder, Äldrefrågor, Kultur, Media m.m. Du har också möjlighet till studier och/eller att delta i våra aktiviteter på gator och torg, att arbeta med vår hemsida, mm, mm. Du kan också ”enbart vara medlem”.

Vägbeskrivning: Gå mot pendelstågstationens norra utgång (Swedenborgsgatan). Om du kommer från Medborgarplatsen gå till höger på Swedenborgsgatan. Gå över Fatbursgatan. Nästa gata till vänster är Bengt Ekehjelmsgatan. Kommer du från Mariatorgshållet så gå över Högbergsgatan så är nästa gata till höger Bengt Ekehjelmsgatan. 1 B ligger alldeles vid hörnet.

TopGallery