Sofia

Partivänner!

Nu börjar den politiska hösten – med budgetdebatter, partikongress och ett viktigt val. Den 20 september är det val till Sofia församlings kyrkofullmäktige, Stockholms stiftsfullmäktige och Svenska kyrkans kyrkomöte.

De tre socialdemokratiska stadsdelsföreningarna i Sofia ställer helhjärtat upp för att få många socialdemokrater med i Svenska kyrkans beslutande organ.

En nyhet är att i årets kyrkoval får man personkryssa högst tre kandidater på varje valsedel. Som förut gäller rösträtt för alla som är med i Svenska kyrkan och som senast på valdagen är 16 år eller äldre.

Den som är bortrest på valdagen kan förhandsrösta på församlingsexpeditionen Borgmästaregatan 11 senast onsdagen den 16 september. Se vidare upplysning om vallokaler på röstkortet.

Du som inte tillhör Svenska kyrkan känner säkert någon som är det. Påminn gärna om att det är viktigt att inte lämna kyrkan till högerkrafterna. Även Sverigedemokraterna mobiliserar. De ser ett bra resultat i kyrkovalet som avstamp för att komma in i riksdagen nästa år. Det kan förhindras genom högt socialdemokratiskt valdeltagande!

Jenny Engdahl Gunnar Lindholm Jennie Hansson Åkerlind
Hammarby Norra Sofia Sjöstaden