Senaste nytt om Slussen - 2010-06-02

Helgens affischering (hela Södermalm) och aktivitet genomförd. Nästa insats måndag 21 juni

En lite annorlunda Slussenaktivitet planeras nu inför sommaren. Måndagen den 21 juni träffas, vi alla Slussenaktivister från Nacka, Värmdö och Söder, direkt på Slussen. Vi träffas på sen eftermiddagstid mellan 16.30 - 17.30. Vi ska synas och höras i ett direkt möte med alla resenärer när dem ska åka hem från stan. Vi får här ett bra tillfälle att få kortare samtal med folk när de flesta väntar några minuter på bussen.

Vi delar ut flygblad, visar skyltar och testar hur det är jobba i direktkontakt med resenärer och väljare. Vi gör det under maxtimmen och direkt efter vår aktion går vi någonstans i närheten och låter oss bli bjudna på en öl eller två.

Här får vi en chans att träffa varandra, alla som varit aktiva i Nacka, Värmdö och på Söder. Aurora Gullberg, Daniel Ferreira och Urban Ryadal ansvarar för att alla Slussenaktivister informeras och bjuds in till Slussen (nere på bussterminalen).
Vi ska också visa upp våra talanger när det gäller att städa och jag jagar nu en högtryckspruta för att se om vi kan få bort lite klotter på väggarna.

Sannolikt möter vi under maxtimmen mellan 5-7 000 personer som har någon minut över för samtal. Många nya kontakter kan knytas direkt på plats.

Nog allt, Vi ses måndagen den 21 juni kl. 16.30 - 17.30

Välkomna

Curre Hans(s)on

Kampanjmaterial

Skyltar som blev flygblad

Bygg smart. Rädda stans vackraste vy.

Det här tycker tycker vi om Slussen

Slussen om (S) får bestämma (enligt DN)

Områdesorganisationens svar till Stadsbyggnadsnämnden

Gemensamt remissyttrande från (S), (V) och (MP) i stadsdelsnämnden