Nytt från valledningen nr 3 - möjligheternas land

Valupptakt idag söndag på Långholmen, med både LO och (V). Totalt ett par tusen personer kom och lyssnade på Mikael Wiehe, Lars Ohly och Annelie Nordström, Kommunals nyvalde ordförande.

På Ammos i torsdags var temat Slussen (stor presskonferens på tisdag, se nedan). I övrigt kan noteras mycket bra insatser i samband med att affischeringen började på Söder. Och att valstugorna öppnat och haft gott om besökare.

På tisdag 2/9 kl 14.00 håller Nacka, Värmdö och Stockholm en gemensam pressträff nere på markplanet för att presentera några av våra visioner om Slussen. Du som vill lyssna och stödja, kan först hämta vårt valprogram i någon av våra valstugor – på Medborgarplatsen och vid Katarinahissen – och sedan gå ner.

Annars innehåller veckan som kommer förstås de fasta punkterna: stugorna, Ammos, Söder runt men också dörrknackning i Blomsterfonden, Äldrehelg lördag/söndag och en hel del annat.

Och kom ihåg: vi blir inte sämre av att fler hjälper till.

Kampen går vidare!

Valledningen

Den närmaste tiden i urval

12 – 28 augusti Parkteaterns föreställningar i Vita Bergen. Vi kampanjar varje kväll. Kontakta Sofia har för mer info.

Tisdag 26 augusti kl. 14.30 Presskonferens om Slussen.

Tisdag 26 augusti kl. 17.00 - 18.00 Torgmöte vid Skrapan med Ylva Johansson.

Tisdag 26 augusti kl. 18.00 - 20.00 Dörrknackning i Blomsterfonden, samling Ringvägen 109

Lördag 28 augusti 12.30 - 14.30 Äldremöte på Pumpan, Färgargårdstorget 1 med Ylva Johansson

Söndag 29 augusti 13.30 - 15.00 Söder runt. Kolla med din förening om var ni samlas.

Söndag 29 augusti 13.00 - 16.00 Röd stadsvandring i Sjöstaden. Samling Luma färjeläge.

Söndag 29 augusti 15.00 - 17.00 Äldremöte på Tellus. Carin Jämtin och Bengt Göransson.

Om allt detta och en hel del annat kan du läsa på hemsidan. Och för dig som använder Facebook, gå med i gruppen Södersossar.

Vill du inte ha någon mer information från Södersossarna eller vill du fråga om något: sodersossarna@gmail.com

www.socialdemokraterna.se/sodersossar

Sidan uppdaterades senast: 2014-04-25 15:14