S växer på Södermalm!

Socialdemokraterna på Södermalm får fler medlemmar. Enligt färska siffror är 1 309 söderbor nu medlemmar i partiet. Det är en ökning med sju procent. Mest ökar ungdomsförbundet SSU på Södermalm. Där är ökningen hela 45 procent.

"Det är väldigt roligt att vi växer på Södermalm. Orsaken är att vi driver en framtidspolitik för stadsdelen. Vi är partiet för förskolan och för äldres rättigheter i omsorgen. Det är vi som lägger förslag om sommarjobb för alla unga. Och vi är partiet som vill bygga om Slussen med kollektivtrafik-resenärernas behov främst."

Det säger Joel Malmqvist, ordförande för S på Södermalm.

Tretton föreningar

På Södermalm finns trettion socialdemokratiska föreningar, tio geografiskt bestämda, en SSU-klub, en klubb knuten till S-kvinnor och en knuten till Socialdemokrater för Tro och solidaritet (tidigare Broderskap).

Den största föreningen är Maria-Södra stations s-förening med 164 medlemmar. Därefter kommer Katarina s-förening med 158 medlemmar och SSU Front med 150.

Modern folkrörelse

S på Södrmalm arrangerar möten om ekonomisk politik och internationella frågor, vi har ett kandidatprogram för unga medlemmar och vi besriver en hård och konstruktiv oppositionspolitik i Södermalms stadsdelsnämnd.

Socialdemokraterna på Södermalm är den största socialdemokratiska områdesorganisationen i Stockholm och organiserar socialdemokrater på Södermalm, i Gamla stan och i Hammarby sjöstad – ett område med c:a 122 000 invånare.

Joel Malmqvist: "Socialdemokraterna är en folkrörelse och vi måste vara många för att kunna vara starka. Särskilt kul är att vi växer mest bland ungdomarna. Målet är att bli ännu fler."

Läs mer om medlemsutvecklingen på Södermalm.

Bli medlem i socialdemokraterna här.

Sidan uppdaterades senast: 2014-04-25 15:13