Två lokala krav på förbättringar i Gamla stan 2014-18 - i Södersossarnas valprogram

I Södersossarnas valprogram finns följande förslag om lokala förbättringar i Gamla stan.

1. Konstgräsplan på Riddarholmen

I dag är Riddarholmen en ödslig stadsdel. Vi vill ersätta de dåligt utnyttjade parkeringsplatserna på holmens södra del med en konstgräsplan.

2. Bättre renhållning och fler återvinningsstationer

Gamla stan behöver fler återvinningstationer och renhållningen – i dag allvarligt eftersatt – behöver bli bättre. Problemen med renhållningsfordon som inte kommer fram i gränderna måste lösas av staden.

Ett jämlikt samhälle
Dessa punkter ingår i Södersossarnas fullständiga valprogram 2014, som i övrigt omfattar sex ämnesområden. Här kan du läsa om jobben, om vården och omsorgen, om förskolan och skolan, om bostäder, om kultur och fritid, och om trafik och miljö.  Här kan du läsa om fyra centrala punkter i en sammanfattning av valprogrammet. Det finns också några lokala krav för Hammarby Sjöstad

Socialdemokraternas mål är att åstadkomma ett jämlikt samhälle och en progressiv samhällsutveckling. Södermalm är Stockholms största stadsdel, en fantastisk plats där grönområden blandas med tät trafik och massor av kultur, restauranger och affärer. Södermalm står inför stora utmaningar de kommande åren, utmaningar som vi vill möta med en framtidspolitik för jobb, en bättre skola, fler bostäder och trygghet i välfärden. För oss socialdemokrater går det före fortsatta skattesänkningar.

Sidan uppdaterades senast: 2014-09-05 00:16