Cykelturné

Efter tre dagars cyklande kom våra fem riksdagskandidater fram till slutmålet Lysvik. Där besöktes ett äldreboende samt restaurangen Frykens Pärla.

Turnén började i Forshag med ett besök på ett +55 boende, där de knackade dörr. Färden fortsatte mot Deje, där Energicellen och ACE besöktes. Efter ett kortare stopp på Olsäters station fortsatte de mot Munkfors som var dagens slutmål. Under kvällen hade Munkfors-Ransäters Arbetarekommun sin kick-off. Ann-Kristine Johansson, Lars Mejern Larsson, Berit Högman, Jonas Gunnarsson, Gunilla Svantorp samt Ulric Andersson höll kortare tal, varvat med dansuppvisning av Boundless, samt sång av Staffan Stridsberg.

Dag två började med boulematcher mot PRO i Munkfors, samt kampanjarbete i centrum. Så fortsatten cyklandet mot Lakene Gård. Där hade gruppen ett möte med Lovisorna, ett kvinnligt företagarnätverk. Under kvällen var Ann-Kristine Johansson tillbaka i några timmar i Karlstad, där hon hade en kärnkraftsdebatt med Nina Larsson från Folkpartiet. Berit Högman var även hon och debatterade, hon var i Ekshärad.

Sista dagen började tidigt, redan 7.30 cyklade kandidaterna iväg mot Lysvik, där målet för cyklandet var. Här besöktes ett äldreboende och Frykens Pärla. Efter några timmar var det dags för sista etappen på resan. Men nu blev det inget cyklande, utan de tog kyrkbåten över till Hotell Frykenstrand i Sunne.

Cykelturnén är över, det blev kyrkbåt mot Sunne

Sidan uppdaterades senast: 2010-08-16 10:08