Presentation av kandidater i valkrets 3

Arbetarekommun: Arboga

Ålder: 21 år

Sysselsättning: Valkretsombudsman

”Jag tror att jag kan föra in nya perspektiv i politiken. Politiken måste ändra inriktning och bli mer inkluderande för att kunna vinna väljare i framtiden. Vi har en rad stora utmaningar framför oss. Socialdemokratin måste visa på att vi är det enda alternativet som kan ta Sverige in i en framtid där samhället är sammankopplat. Vårt alternativ ska bygga på samarbeten mellan olika parter. För tillsammans skapar vi ett hållbart kunskapsland. Tillsammans möjliggör vi för fler att komma i arbete”.

Pelle Strengbom

Arbetarekommun: Kungsör

Ålder: 55 år

Sysselsättning: Kommunstyrelsens ordförande i Kungsörs kommun

”Efter 27 år i kommunpolitiken, varav 8 år som kommunalråd, anser jag mig mogen och motiverad att representera Västmanland på en partikongress för Socialdemokraterna. Med min erfarenhet hoppas jag kunna tillföra kompetens i de diskussioner som kommer att ske. Nästa val blir ett ’ödesval’ varför det nya partiprogrammet och den politik som vi kommer att gå till val på givetvis kommer att vara oerhört intressant att vara delaktig i”.

Sidan uppdaterades senast: 2015-01-09 15:51