Tjörn

Ändring av tid för medlemsmötet!

Medlemsmöte
MÅNDAG 27 februari, klockan 19:00

Humlans lokaler, kaffe serveras från klockan 18:30

• Kvällens tema är partiets inre arbete. Kvällens gäst är Dennis Jeryd, Kommunalråd (S) i Lerums kommun
  • Vi fortsätter diskussionen hur partiet skall arbeta på Tjörn inför valet 2018
  • Övriga aktuella politiska frågor.

Varmt välkommen!

_________________________________________________________

• Till Er ”daglediga” (S)are! Välkommen till Humlan, Kållekärr nästa träff är onsdag 22 februari klockan 14.00 för både en prat- och kaffestund. Vi beräknar därefter träffas var fjortonde dag. Välkommen och tag gärna med någon ytterligare. Frågor? Svar kan (förhoppningsvis) ges av Mary Lottsson eller Jan-Evert Halldin
  •  Nästa kommunfullmäktigemöte blir torsdagen den 23 februari. Välkomna till kommunhuset i Skärhamn eller lyssna på www.tjorn.se
  • Lördagen den 4 mars hjälper vi till att ordna en insamlingsgala för de som drabbads hårt av Chiles bränder. Plats Sibräcka medborgarhus, tid 15.00-19.00
  • Boka redan nu in de Internationella kvinnodagen den 8 mars då vi kommer att ha ett intressant möte som leds av Katarina Bosetti Kristoffersson, IF-Metall. Plats Billströmska folkhögskolan, start 18.00.
  • Vi ordnar ett lyssnarmöte för Klövedal, lördagen den 18 mars klockan 14.00-16.00. Plats Klövedals församlingshem. Hjälp oss att sprida detta alla som kan vara intresserade.
  • Årsmötet är den 28 mars så det är hög tid att skicka in motioner till Benny Halldin roset@swipnet.se innan den 1 mars. På årsmötet skall vi förutom stadgeenliga punkter, vilket inkluderar val till personer till uppdrag i arbetarkommunen, också fastställa vår lista till kyrkofullmäktigevalet 2017.
  • Välkomna till partiexpeditionen som kommer att vara bemannad varje måndag 18.00-19.00 under veckorna 2-22 och 34-50. Välkomna in själv eller spridd informationen till alla som vill ha svar på frågor eller bara komma in för att dricka en kopp kaffe.
  • Boka redan nu in de Internationella kvinnodagen den 8 mars då vi kommer att ha ett intressant möte som leds av Katarina Bosetti Kristoffersson, IF-Metall. Mer information kommer närmare den 8 mars.
  • Vi har beslutat att öppna en partiexpedition på Humlan. Expeditionen kommer att vara bemannad varje måndag 18.00-19.00 under veckorna 2-22 och 34-50. Välkomna in själv eller spridd informationen till alla som vill ha svar på frågor eller bara komma in för att dricka en kopp kaffe.

_________________________________________________________

Intresserad av av vara med S-kvinnor på Tjörn?

Intresserad - kontakta Rosalie Sanyang via mail  rosalie.sanyang@gmail.com

Möteskallelser via e-post  - har du lämnat din?

Skicka din e-postadress till christer.sunna@telia.com (Christer Olofsson) så att du också får kallelse.
Hälften av medlemmarna har inte lämnat e-postadressen. Att skicka via post är dyrt och tar tid.