Distansutbildningar

Distanskurserna sker i samverkan mellan Socialdemokraterna i Västsverige och Arbetarrörelsens Folkhögskola i Göteborg och Viskadalen. Distanskurserna varvar uppgifter på hemmaplan både enskilt och i grupp med minst tre gemensamma internat per distanskurs som genomförs på folkhögskolan i Viskadalen. Mellan internatträffarna genomförs ett antal mellanliggande kursuppgifter - individuella och i grupp - som leds av våra handledare.

För att kunna tillgodgöra sig utbildningen är deltagande i första internatet ett krav. För att få intyg efter slutförd utbildning krävs deltagande i minst 75% av internaten och hemuppgifterna.

Antalet platser på distanskurserna är begränsade. Urval kan komma att ske efter anmälan.

För deltagare som är medlem i ett LO-förbund finns möjligheten att få hela deltagaravgiften betald av LO Väst. Det som krävs är att arbetarekommunen är överens med det lokala LO-facket, och sedan meddelar detta till partidistriktet.

• Kvinnliga ledare         PÅGÅENDE, anmälan ej möjlig

Distanskursen riktar sig till kvinnor med politiska uppdrag i arbetarekommuner, partidistrikt,kommun eller region. Kursen vänder sig till dig som är ny eller erfaren och vill utvecklas, taett ökat ansvar och som vill öka din kompetens som ledare i politiken. Distanskursen syftartill att bidra till personlig utveckling i det politiska ledarskapet, erfarenhetsutbyte &nätverkande. Målet är att bidra till personlig utveckling, ökad trygghet och kunskap i detpolitiska ledarskapet.
    Kursstart 18 januari

• Facklig-politiska ledare

Distanskursen vänder sig till dig som är facklig ledare i arbetarekommun eller partidistriktoch vill utvecklas och stärkas i din roll som förtroendevald. Kursen syftar till att bidra tillpersonlig utveckling, stöd i ledarskap, inspiration och erfarenhetsutbyte. Målet är att bidra till personlig utveckling i rollen som facklig ledare, ge verktyg och metoder för detfacklig-politiska samverkansarbetet och utveckla nya nätverk.
    Kursstart 12 september, anmälan senast 10 december 2016

Internat:
    Internat 1, 21-22 januari 2017
    Internat 2, 1-2 april
    Internat 3, 3-4 juni

• Gruppledare i kommun och region

Distanskursen riktar sig till dig som är gruppledare för Socialdemokraterna i kommun, region& landsting. Kursen vänder sig till dig som vill utvecklas och stärkas i din roll somförtroendevald ledare. Distanskursen syftar till att bidra till personlig utveckling i dittpolitiska ledarskap, erfarenhetsutbyte & nätverkande. Målet är att bidra till personligutveckling, ökad trygghet och kunskap i det politiska ledarskapet.
    Kursstart 15 augusti, anmälan senast 15 juni 2016.

Internat:
    Internat 1, 24-25 september 2016. Politiskt ledarskap.
    Internat 2, 26-27 november 2016.Grupprelationer och gruppdynamik.
    Internat 3, 4-5 februari 2017. Politisk strategi eller kommunalt ansvar samt härskartekniker mm.
    Internat 4, 13-14 maj 2017. Kommunikation som verktyg.

Sidan uppdaterades senast: 2015-11-03 13:14