Medlemsutbildningar

studier

• Medlemsutbildning steg 1 och 2

Alla medlemmar har rätt till en medlemsutbildning.

Socialdemokraternas grundläggande medlemsutbildning är ett av de viktigaste verktygen för medlemmarna i vårt parti. Det är också ett viktigt verktyg i byggandet av en stark partiorganisation, och höjer dessutom nivån i hela vårt studiesystem.

Genom att i grupp få chansen att diskutera och få insikter om politik, ideologi, historia och hur partiorganisationen fungerar, får medlemmarna bättre verktyg för delaktighet, engagemang och ett aktivt medlemskap i partiet.

Kursens innehåll:

• Vår historia
  • Vår organisation
  • Vår ideologi

Målgrupp: Nya eller nyare medlemmar

Tanken är att medlemsutbildning steg 1 och 2 ska genomföras hemma i arbetarekommunen. Om du vill delta - kontakta din arbetarekommun. Om din arbetarekommun inte genomför utbildningarna - kontakta partidistriktet så kan vi förmedla kontakt med annan arbetarekommun.

• Medlemsutbildning steg 3

Välkommen att delta i Socialdemokraternas medlemsutbildning, steg 3. Medlemsutbildningen vänder sig till dig som är nyfiken på, och vill veta mer om politik, ideologi och hur man på olika sätt kan göra insatser för partiet. Du som söker ska ha gått de två första stegen i medlemsutbildningen eller motsvarande, och blivit medlem 2010 eller senare.
Läs mer här