LO-facken & våra vänner

För att vår socialdemokratiska politik ska kunna genomföras behöver vi många medlemmar som kan bära politikens idéer vidare. Men vi behöver också många vänner som gillar vår politik och som vill vara med och förbättra samhället och ta bort orättvisorna.

Den facklig-politiska samverkan har funnits så länge partiet finns. Idag är den viktigare än någonsin. Samtidigt har världen förändrats, och även vårt svenska samhälle. Nya grupper av människor och intressen gör att vi socialdemokrater måste söka sig fler vänner, nya vänner och bygga nya relationer. Detta utan att tappa facken och den viktiga relationen mellan partiet och facken.

Partidistriktet har ett fackligt utskott som har i uppgift att utveckla den facklig-politiska samverkan, lyfta viktiga gemensamma frågor mm. Ordförande i utskottet är partidistriktets fackliga ledare Karin Näsmark, som nås på karin.nasmark@kommunal.se

Vill du veta mer om facklig-politisk samverkan eller om hur din organisation kan skapa en god relation med oss, ta kontakt med ombudsman Eva Marcusdotter, 070-696 77 70, eva.marcusdotter@socialdemokraterna.se

Sidan uppdaterades senast: 2015-05-06 13:17