Dialogträff med sörmländska företagare

Tisdagen den 26 januari 2016 bjöd den sörmländska riksdagsbänken in företagare från Sörmland till riksdagen. Ett 20-tal företag medverkade på dialogträffen dit länets socialdemokratiska kommunalråd också var inbjudna. Finansminister Magdalena Andersson deltog också.

”Mötet gav oss många intressanta bilder över företagarnas villkor som vi tar med i vårt politiska arbete. Vi lovar att vi återkommer med en liknande träff, förhoppningsvis kan näringsminister Mikael Damberg medverka då”, berättar distriktsordförande Hans Ekström.

De företag som var representerade på dialogträffen var följande: Cesium, SSAB, Rekarne Sparbank, Sörmlands sparbank, Mälardalens högskola, Westermo, Båsenberga, Vingåkers golf, Oxelösunds hamn, Klara fastigheter, Silver & Ståhl, Kilenkrysset, Eskilstuna Logistik, Eskilstuna fabriksförening, Svenskt Näringsliv, Stiftelsen Linden, Goodstart, Blomberg & Stensson samt STUA-besöksnäringen.

Sidan uppdaterades senast: 2016-01-29 10:25