Infrastrukturminister Anna Johansson besöker Nyköping 18 mars

Fredagen den 18 mars 2016 besöker infrastrukturminister Anna Johansson Nyköping. Statsrådet kommer under förmiddagen att ha ett frukostmöte med Transportarbetareförbundet avdelning 7 samt besöka ett av Sveriges största transport- och maskintjänstföretag FORIA AB. På FORIA kommer hon att träffa delar av företagsledningen och fackliga representanter.

Dagen avslutas med ett verksamhetsbesök på Flygteknik Technical Training, kommunens gymnasieskola vid Skavsta som utbildar flygmekaniker. Skolan är en av sju flygtekniska skolor i Sverige och har riksintag. På skolan finns även två YH-utbildningar som utbildar flygtekniker.

Media är välkomna att medverka på hela besöket på skolan. Möjlighet till enskilda intervjuer kommer att ges.
Kl 12:30-14:15 Flygteknik Technical Training
General Schybergs väg 12-14, Nyköping

Skolans rektor Annika Oldberg tar emot tillsammans med annan personal. Statsrådet kommer även att träffa elever, både från gymnasiet och YH-utbildningen. Förutom rundtur i skolans lokaler kommer man ha dialogsamtal om kompetensförsörjningen i branschen, miljöarbetet, arbetsmiljön och arbetsmarknadsläget. Kommunstyrelsens ordförande i Nyköping Urban Granström deltar.

Välkomna!

Sidan uppdaterades senast: 2016-03-17 08:42