Med anledning av onsdagens terrorhandling i Paris gjorde socialdemokraterna i Sörmlands ordförande, Hans Ekström följande uttalande:

Attentatet i Paris är en förfärlig terrorhandling. Att avrätta någon för att de arbetar med något som just denna okända terrororganisation ogillar är en tragedi för hela mänskligheten. Det är viktigt att alla som värnar ett öppet samhälle inte bara tar avstånd mot detta utan att vi alla agerar mot tendenser till försök att inskränka det fria ordet. Det är inte något andra kan göra, det är något vi alla måste göra. Dessvärre gynnar bristande agerande från vår sida de som istället vill ta avstånd från allt främmande och ovant Extremisterna gynnar varandra. Det är dags för oss andra nu, säger Hans Ekström.

Det är en sorgens dag, för Frankrike, Europa och hela världen. Mina tankar går idag främst till de drabbade familjerna och offrens nära och kära, avslutar Ekström.

Sidan uppdaterades senast: 2015-01-08 09:44