Vi söker en studie- och organisationsombudsman

Socialdemokraterna i Örebro län är en modern folkrörelseorganisation med syfte att organisera sympatisörer och bedriva politiskt arbete i Örebro län. Vi söker nu en person som delar socialdemokratins värderingar, har erfarenhet från det socialdemokratiska partiet eller närliggande organisationer samt är intresserad av folkrörelsearbete med inriktning på studier och organisationsutveckling.

Studie- och organisationsombudsmannen är en ny tjänst. Tillsammans med styrelsen och 1:e ombudsmannen kommer du ha stor frihet att utveckla form och innehåll för arbetet. Du har ansvar för att tillsammans med arbetarekommunerna planera och genomföra aktiviteter för att stärka och utveckla oss som folkrörelse. Som studie- och organisationsombudsman arbetar du i hela Örebro län. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har lätt att motivera och engagera människor i din omgivning. Du har erfarenhet av utåtriktat arbete och har lätt att skapa förtroendefulla relationer med människor i alla åldersgrupper. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning. Körkort är ett krav.

Tillträdde till tjänsten är 1 januari 2011. För tjänsten gäller SAP-F/Handels kollektivavtal. Ansökan med meritförteckning skall vara Socialdemokraterna i Örebro län tillhanda senast den 10 december. Märk ansökan med ”ansökan ombudsman”.

För information om tjänsten eller anställningsförfarande hänvisas till: Andreas Svahn, 1:e ombudsman Socialdemokraterna i Örebro län, på tel 070-353 71 03.
Socialdemokraterna i Örebro län
Stortorget 19 B
Ansökan via e-post skickas till: andreas.svahn@socialdemokraterna.se

Sidan uppdaterades senast: 2010-11-16 12:55