Socialdemokraterna

Socialdemokraterna har 100 000 partimedlemmar, i alla Sveriges kommuner – som brinner för rättvisa. Vi vet att vårt engagemang gör skillnad.

Läs mer om Socialdemokraterna
Läs mer om Socialdemokraterna i VästSverige

ABF

ABF är Sveriges största studieförbund. Vi finns i alla landets kommuner och erbjuder studiecirklar (kurser), föreläsningar, seminarier och kulturarrangemang.

Läs mer om ABF

LO - facken

I facket jobbar vi tillsammans för ett bättre arbetsliv. Vi förhandlar med arbetsgivarna om löner, arbetsmiljö och arbetstider. Och vi arbetar också för en bättre framtid för oss arbetare. Här hemma och över hela världen.

Läs mer om LO-facken.

SSU och S-studenter

SSU är Socialdemokraternas och LO-fackets ungdomsförbund. I SSU finner du ungdomar i alla åldrar, från Lisa 13 som går på högstadiet och kommer från Skene till Johan 35 som jobbar på Ellos i Borås. I S-studenter samlar man ungdomar som läser/ har läst på Högskolan och fokuserar på utbildningsfrågor.

Läs mer om SSU och S-studenter
Läs mer om SSU i Södra Älvsborg

Unga Örnar

Unga Örnar är arbetarrörelsens barn- och ungdomsorganisation. Det viktigaste för oss är att alla barn får vara barn - med rätt att ha kul.

Läs mer om Unga Örnar.

Riksdagen

Riksdagens webbplats. Läs om vad som händer i riksdagen.

Läs om vad som händer i riksdagen

Sidan uppdaterades senast: 2012-08-20 11:57