De rödgröna är störst enligt SCB

Rödgröna leder över borgerliga, S största parti
Svenska folket vill byta regering och färdriktning på politiken. Det visas i den stora väljarundersökning som SCB presenterar idag. Socialdemokraterna är största parti och tillsammans med V och Mp når vi 50,2% mot 44,2 för de fyra borgerliga partierna.

- Mätningen visar på en trend vi sett den senaste tiden och något vi sagt länge: att valet blir jämnt. Om det hade varit val i dag skulle vi se slutet på den borgerliga politiken. Det betyder att de borgerliga har en rejäl uppförsbacke fram till valet. Samtidigt kan vi inte nöja oss med det här läget.

- Valet blir en strid in på mållinjen tills vallokalerna stänger. Vi vet att många ännu inte bestämt sig. Vi vet att det finns många som föredrar vår politik för fler jobb mot den borgerliga för ökade klyftor. Tillsammans ska vi få med oss alla dem. Nu kavlar vi upp ärmarna. Varje samtal, varje insats räknas och kan vara den som till sist avgör valets utgång den 19 september.

Sidan uppdaterades senast: 2010-06-10 10:27